Do skuteczności banera jako nośnika reklamy nikogo przekonywać nie trzeba. Duży format i atrakcyjna grafika niezmiennie przyciąga wzrok przechodniów i kierowców. Mimo prężnie rozwijającego się marketingu online klasyczne banery każdego dnia udowadniają, że są równie istotną podstawą marketingu! Dzięki reklamie banerowej możesz w krótkim czasie dotrzeć do dużej grupy odbiorców! Czym wyróżnia się baner odblaskowy i w jaki sposób zwiększa skuteczność Twojej reklamy? O tym poniżej.

Czym jest baner odblaskowy?

Baner odblaskowy to niezwykle skuteczna wielkoformatowa reklama, która pracuje na Twój zysk 24/h. Dlaczego? Ponieważ banery pryzmatyczne łączą w sobie pożądane cechy innych nośników. Z jednej strony – podobnie jak tablice z odblaskową powłoką – gwarantują bardzo dobrą widoczność w nocy, z drugiej zapewniają typową dla banerów mobilność. Dzięki temu przez całą dobę przyciągają uwagę Twoich potencjalnych klientów.

Jak działa baner odblaskowy?

Nietypowa budowa banera sprawia, że nie mając żadnego źródła światła jest widoczny równie dobrze jak kaseton świetlny, light box czy reklamy ledowe. Z czego wynika ten fenomen? Struktura baneru przypomina plaster miodu i wypełniona jest pryzmatycznymi cząsteczkami, które odbijają światło. W ciągu dnia wygląda jak klasyczny baner, natomiast po zmroku ujawniają się jego właściwości pryzmatyczne.

Zalety banera odblaskowego

Oprócz samej kwestii doskonałej widoczności w nocy, posiada on kilka dużych atutów. Oto one:

  • baner pryzmatyczny jest odporny na duże różnice temperaturowe, co pozwala na łączenie w bryty o większych rozmiarach,
  • odporność na zmienne warunki pogodowe oraz uszkodzenia mechaniczne,
  • brak kosztów utrzymania typowych dla instalacji doświetlających, z jednoczesną doskonałą widocznością,
  • zapada w pamięć – w nocy zmasowane reklamy przestają być widoczne i na pierwszy plan, w sposób niezakłócony, wysuwa się baner odblaskowy.

Ten typ nośnika posiada również zalety banerów klasycznych, tj. łatwość transportu oraz stosunkowo niski koszt i szybkie dotarcie do dużej grupy odbiorców. Jeśli weźmiemy pod uwagę 24-godzinną ekspozycję, to cena baneru pryzmatycznego – mimo iż jest wyższa od klasycznego – nadal jest niezwykle kusząca!

Gdzie warto wykorzystać pryzmatyczny baner odblaskowy?

Warto zwrócić uwagę, że banery jako takie nie emitują światła. Ich budowa pozwala na odbijanie światła emitowanego z zewnątrz, np. przez przejeżdżające pojazdy. Z tego względu mogą sprawdzić się wszędzie tam, gdzie będzie na nie padać światło reflektorów. Baner należy zamontować w takim miejscu, aby był ustawiony prostopadle do światła.

Dobrym pomysłem jest zainstalowanie banera odblaskowego w miejscach, w których nie możemy doprowadzić prądu celem oświetlenia zwykłej reklamy. Doświetlenia wymagają też komunikaty znajdujące się w słabo oświetlonych punktach. To szczególnie często dotyczy znaków wskazujących drogę czy jakąś lokalizację.

Banery odblaskowe wykorzystują m.in. właściciele firm z branży reklamowej, horeca, rozrywkowej a także handel detaliczny oraz punkty apteczne czy placówki świadczące prywatne usługi medyczne z zakresu pomocy doraźnej. W zasadzie każdy punkt usługowo-handlowy, który jest otwarty nocą lub który przewiduje rosnący popyt na swoje produkty czy usługi w godzinach wieczornych i nocnych.

O czym należy pamiętać przygotowując druk banerów odblaskowych?

Ze względu na budowę oraz przeznaczenie banera pryzmatycznego, warto zastosować się do kilku wskazówek, aby zwiększyć skuteczność reklamy odblaskowej. Hasło przewodnie to: mniej znaczy więcej.

Dotyczy ono:

  • rozdzielczości – struktura baneru niesie za sobą nieco gorszą jakość wydruku w porównaniu z klasycznym banerem, (ale za to jaki efekt widoczności!),
  • ilości treści – powinien być to krótki komunikat, zwykle kierujący odbiorcę do konkretnego celu,
  • czytelność liter – do przygotowania tekstów użyj czytelnej czcionki i dużych liter – prosto i bez udziwnień:)

Po wysokiej jakości banery odblaskowe zapraszamy na stronę wielkiformat.biz

Poprzedni wpis
Jak powstaje projekt graficzny?
Następny wpis
Reklama wielkoformatowa – jaki baner wybrać?